torsdag 15 april 2010

På jakt i bidragsdjungeln


Nu har jag gett mig in på något jag nästan aldrig tidigare gjort: Att hitta fiansiering. SFV bekostar själva byggnationen och infrastrukturen av Besökscentrum, inklusive en utställning om Uppsala slott, men det historiska skräckkabinettet ska jag nu hitta sponsorer, bidragsgivare, investerare eller affärsänglar till. Min plan är att först hitta finanisering till en förstudie som bekostar arbetet med benchmarking, affärsplan, sondering av underleverantörer, inventering av fler historier, marknadsplan med mera.
I förrgår var jag hos Almi och fick rådgivning. Det är fantasktiskt att det finns statliga instanser som ger fri rådgivning åt rådvilla som jag! Det var en bra början, och jag fick många värdefulla tips. I morgon ska jag träffa Regionförbundet. Jag har också fått tips om ESF-rådet och Tillväxtverket. Kanske någon kan tipsa mig hur jag kommer i kontakt med en Urban Stål som ska ha varit aktiv i planerna med att göra Dannemora gruva till en besöksattraktion? Eller har ni andra tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar