onsdag 29 september 2010

Relationsbåt med möten och snack

Bevistade Relationsbåten för 6:e gången! Och säga va man vill, men även om man inte skapar nya kontakter (vilket jag faktiskt lagt ner) så fördjupar jag mina gamla, vilket är nog så värdefullt. bra lunchmöte med Fastighetsverket. Bra snack med Eva Sterte på promenad till tåget hem. Jag har en önskan att Kommunen, kanske i samarbete med Unversitetet ska satsa på besöksnäringen på Slottet. Och om jag kan hitta någon finansiär som i alla fall delvis stöttar min vision om de Historiska läskigheterna så kan jag kanske få stöd även från Kommunen. Så idag har jag skrivit ett brev till Anders Wall och bifogat alla artiklar som skrivits, mitt visionsdokumnet om "Dungeons" och SFVs visionskompendium om Besökscentrum. Dessutom tog jag mig för att mejla Bert Karlsson för att fråga om han var intresserad av att vara med på ett hörn. Jag besökte Berts nya satsning Äventyrslandet Kinnekulle i somras tillsammans med dotter, kompis och kompis dotter, och vi tyckte det var kanon! Säga vad man vill om Bert Karlsson, men han vet vad folk vill ha! Man kan ge folk vad de vill ha, och samtidigt göra det väldigt genuint och intressant!
En annan intressant person som jag träffade för några dagar sedan är Johan Graffman som arbetar med destinationsutveckling. Hans företag gjorde till exempel undersökningen som resulterade i dokumentet "Tillsammans mot elitserien" på uppdrag av Uppsala kommun och regionförbundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar